piątek, 30 grudnia 2016

Uknikaty: Yankee Candle - Crisp Morning Air

To chyba jedna z najtrudniejszych recenzji do napisania i nadal nie jestem pewna tego co myślę o tym zapachu. Crisp Morning Air - tylko jak zobaczyłam nazwę i piękną etykietę, wiedziałam że będę musiała go zdobyć. Jestem ogromną miłośniczką wszystkich świeżych, powietrznych zapachów YC. Rześkie, poranne powietrze brzmi wybornie! Niestety, jak na złość zapach wcale nie jest popularny w naszym kraju wśród łowców unikatów, dlatego poszukiwania zapachu zajęły mi łącznie prawie pół roku. W końcu udało mi się kupić używaną sztukę na grupie wymiankowej.



Nuty górne: złota gruszka, liście mięty i szałwii
Środek: świeży dąb, jesienne liście i eukaliptus.
Tło: nadjeziorny mech i cedr.

Przede wszystkim zapach jest bardzo trudny do rozgryzienia - nie znając nut zapachowych trudno mi wyczuć, czy jest bardziej owocowy, powietrzny, a może liściasty? To połączenie nie przywołujące mi na myśl nic konkretnego związanego z naturą. I to niestety przemawia odrobinę na niekorzyść tego zapachu. :( Chciałabym Wam powiedzieć, że podczas palenia czuję się jak na wczesnoporannym spacerze po parku, ale wcale tak nie jest. Na pewno jest to zapach świeży, ale jednocześnie odrobinę słodki. To co wyczuwalne jest na początku to słodycz i właśnie owocowa nuta (gruszka). Na drugim planie czuć szczyptę odświeżających nut (mięta, szałwia, eukaliptus). Zapach, pomimo że nie kojarzy mi się z powietrzem, to zdecydowanie jest zapachem który faktycznie najlepiej się pali w godzinach porannych, na wieczór może okazać się zbyt delikatny. Moc świecy oceniam na co najwyżej średnią. 

Na zapach napaliłam się trochę jak szczerbaty na suchary i przyznam, że odrobinkę mnie rozczarował. Z tą etykietą i pięknym, błękitnym woskiem liczyłam na zapach bardziej ozonowy, lub powietrzny. Dostajemy co prawda świeżaka, ale bardzo przysłodzonego gruszką. Mimo wszystko ma coś w sobie co mnie przyciąga, więc na pewno świecy nie puszczę dalej. Zgarnia sporo doskonałych recenzji za zapach (niekoniecznie za moc) na yankeecandle.com, więc moja niepewność wynika prawdopodobnie ze sporych oczekiwań do tego zapachu. 

Ocena końcowa: 6.5/10



0 komentarze:

Prześlij komentarz